6 Eylül 2016 Salı

4 yıldızla kısa kısa

Marcel Proust (1871-1922) 13 yaşındayken bir ‘hatıra defteri’ alıp, içindeki İngilizce soruları cevaplayarak arkadaşı küçük Antoinette Faure’a doğum günü armağanı olarak vermişti. Benzer bir anketi, 20 yaşındayken cevaplamıştı. Bu iki anket o öldükten birkaç yıl sonra yayınlandı, soruların çoğu zaten aynıydı, adı ‘Proust anketi’ne dönüştü ve meşhur oldu.
O kadar ki, birkaç yıl önce, Proust’un el yazısıyla doldurduğu sayfaların orijinali Paris’te bir açık artırmada 120 bin Euro’ya satıldı. Fransız televizyonlarında ‘Apostrophes’ ve ‘Bouillon de culture’ adlı iki edebiyat programı yapan Bernad Pivot, yıllar boyu konuklarına bu anketi uyguladı. Amerikan talk şovcu James Lipton ‘Inside the Actor’s Studio’ adlı programında soruları her hafta konuklarına sordu. Vanity Fair Dergisi, uzun süre son sayfasında bir ünlüyle Proust anketi yaptı. Biz de bu anketi, Hollanda futbolunun 4 büyük yıldızına uyguladık.





ROLAND DE BOER
Duymayı en çok sevdiğin kelime?
Babacım. 5 kızım var, en sevdiğim sözcük onların ağzından baba olduğumu duymak.

Nefret ettiğin kelime?
Kanser. Hollanda’da insanların birine kızdıkları zaman bu kelimeyi argo olarak kullanırlar. Annem kanser tedavisi gördü, şu an iyi ama bu kelimeyi duymaktan da söylemekten de nefret ediyorum.

Seni ne heyecanlandırır?
Hayatta güzel olan her şey beni heyecanlandırır. Çocuklarımın gülümsemesi, güzel bir akşam yemeği, sevdiğim insanlarla sohbet.

Heyecanını ne öldürür?
Negatif insanlar.

Hangi mesleği asla yapmazsın?
Bilmiyorum, sanırım böyle sınırlarım yok. Şartlara göre bir çok işi yapabilirim.

Hangi doğal yeteneğe sahip olmak isterdin?
Uçmak

Kimin yerinde olmak isterdin?
Süperstar olmak isterdim, mesela Beyonce gibi. Sesimin güzel olması, şarkı söylemek ve insanları eğlendirmek.

Kahramanın kim?
Babam ve kardeşim

Hayat sloganın ne?
Hayat çok kısa ve her an bitebilir o yüzden hep mutlu ol ve tadını çıkar. İnsanlar “Tabii senin için söylemesi kolay, futbol oynuyorsun, para kazanıyorsun.” diye düşünebilir. Ama herkes en azından ailesi ve dostlarına sarılarak mutlu olmayı öğrenebilir. Şota bir keresinde bana şöyle demişti, “Her şeyi kazanabilirsin, kupa, para, kariyer ama eğer bunu paylaşabileceğin kimse yoksa, kazandıklarının hiç bir önemi olmaz.”

En büyük kusurun ne?
Çok hızlı yemek yiyorum.

2016 Avrupa Şampiyonası’nda finali kim oynar, kupayı kim alır?
Almanya ve İspanya oynar. Almanya kupayı alır.




PATRICK KLUIVERT
Duymayı en çok sevdiğin kelime?
Saygı

Nefret ettiğin kelime?
Irkçılık

Seni ne heyecanlandırır?
Çocuklarım

Heyecanını ne öldürür?
Ailemin sağlık problemi olması tüm yaşam enerjimi öldürür

Hangi mesleği asla yapmazsın?
Kendim olamadığımı hissettiğim hiç bir mesleği yapamam.

Hangi doğal yeteneğe sahip olmak isterdin?
Akustik gitar çalabilmeyi isterdim

Kimin yerinde olmak isterdin?
Barack Obama.

Kahramanın kim?
Nelson Mandela

Hayat sloganın ne?
Gerçek ve samimi ol

En büyük kusurun ne?
Bazen fazla dost canlısı davranıyorum ve yeni tanıştığım insanlar benim bu sıcakkanlılığımı kötü niyetle kullanabiliyor. Yengeç burcuyum ve sanırım burcumun bütün özelliklerini taşıyorum. Her yengeç gibi ben insanlara sıcak ve samimi davrandıkça, onlar beni daha kolay kırabiliyor. Böyle olmamayı isterdim.

2016 Avrupa Şampiyonası’nda finali kim oynar, kupayı kim alır?
Almanya ve Fransa oynar. Almanya kupayı alır.



ARON WINTER
Duymayı en çok sevdiğin kelime?
Sevgi ve sevdiğin kişi için esneyebilmek

Nefret ettiğin kelime?
Bahaneler

Seni ne heyecanlandırır?
İnsanların beni rol model olarak alması. Bir çok sosyal sorumluluk projesi yapıyorum ve o esnada tanıştığım insanlardan aldığım samimiyet beni hayatta heyecanlandırıyor.

Heyecanını ne öldürür?
Irkçılık. Ve sürekli sızlanan, sorun çıkartan insanlar.

Hangi mesleği asla yapmazsın?
Öyle bir şey yok. Her işi yapabilirim, en azından denerim. Hollanda Futbol Federasyonu ile birlikte Güney Afrika’da ihtiyacı olanlara yardım etmek için bir çok proje yürütüyoruz. Orada ki insanlarla tanıştıkça, hayatın aslında adil olmadığını daha iyi görüyorum. Asla iş seçmem, ihtiyacım var ise, ne iş yapmam gerekiyorsa yaparım.

Hangi doğal yeteneğe sahip olmak isterdin?
Kibrimi daha da kırmak, daha da mütevazi olabilmek

Kimin yerinde olmak isterdin?
Nelson Mandela

Kahramanın kim?
Çocuklarım

Hayat sloganın ne?
Sahip olduğun her şeye saygı duy ve carpe diem yani anın tadını çıkar

En büyük kusurun ne?
Boyum biraz daha uzun olsa, kariyerime daha olumlu etkisi olabilirdi. Ama kendimle barışığım, kusurlarımı seviyorum.

2016 Avrupa Şampiyonası’nda finali kim oynar, kupayı kim alır?
Almanya ve Fransa oynar. Fransa kupayı alır.



JARI LITMANEN
Duymayı en çok sevdiğin kelime?
Yaşam

Nefret ettiğin kelime?
Savaş

Seni ne heyecanlandırır?
Yeni yerler, yeni insanlar keşfetmek, yeni şeyler öğrenmek

Heyecanını ne öldürür?
Zamanın yetmemesi. Mesela şu an İstanbul’da olmak çok güzel. Ama birden aklıma yarın döneceğim geliyor, halbuki bu şehrin tarihi geçmişini çok merak ediyorum ve beni heyecanlandırıyor. Ama gezmek için yeterli zaman olmadığını düşününce bütün heyecanım sönüyor.

Hangi mesleği asla yapmazsın?
Eğer yapmak zorundaysam her işi yaparım. İşçi bir aileden geliyorum. Babam fabrikada çalışıyordu, annem temizlik yapıyordu. İş seçmek gibi bir şımarıklık yapmayacak şartlarda büyüdüm. Markette kasada da çalışabilirim, temizlik de yapabilirim. Sadece etik değerlerime aykırı bir iş asla yapmam.

Hangi doğal yeteneğe sahip olmak isterdin?
Resim, heykel gibi sanatla uğraşanlara hep hayran olmuşumdur. Düşünsene yüz yıllarca yaşayacak eserler yaratıp, bırakıyorlar arkalarında. Böyle bir yeteneğim olmasını çok isterdim.

Kimin yerinde olmak isterdin?
Michael Jordan. Basketbolu tamamen değiştirip çığır açan biri. Ya da Michelangelo, Gaudi, Rembrandt hepsi olabilir.

Kahramanın kim?
Büyükannem ve büyükbabam

Hayat sloganın ne?
Sadece tek bir an var, onun tadını çıkar

En büyük kusurun ne?
Bilmiyorum. Kendimi olduğum gibi kabul etmeye çalışıyorum.

2016 Avrupa Şampiyonası’nda finali kim oynar, kupayı kim alır?
Almanya ve İspanya oynar. Hangisinin kupayı alacağı sürpriz.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder